Jaaroverzicht 2017

Nog één keer blikken we terug op het fantastisch motorsportfotografie jaar 2017. MotoGP, WorldSBK, British Superbike, IDM en de MXGP. Allemaal top evenementen op het TT-Circuit Assen welke ik dit jaar, in samenwerking met racesport.nl heb mogen fotograferen.

Daarnaast de OW Cup Competitie mogen volgen met een mooi uitstapje naar de Motorsport Arena Ochersleben, echter de kers op de taart dit jaar was toch zeker de trip naar Brno waar ik met camera een bezoek mocht brengen aan de MotoGP om het beeldmateriaal te verzorgen voor de motorsportsite van Nederland, Racesport.nl.

Met de enorme hoogteverschillen in de lay-out van de baan, een service road die op meerdere plaatsen lager ligt dan het circuit en gelegen in een zeer bosrijke omgeving maakt de Automotodrom Brno werkelijk een geweldige mooi circuit om te fotograferen.

Ook in dit overzicht aandacht voor het Alpinestar media event met Marc en Alex Marquez bij Ten Kate Motoren en de Ten Kate Pitstopdag met Nicky Hayden en Stefan Bradl.

In eigen dorp was de plaatselijke AMBC, ondanks de aanhoudende problemen met de vergunning rondom de crossbaan, er toch in geslaagd om op een gelegenheidscircuit een complete clubcrosscompetitie te kunnen organiseren. Daarnaast in dit overzicht foto’s van de Pinksterwegraces en de Internationale grasbaanraces.

Zeker noemenswaardig is de komst van meervoudig wereldkampioen motocross Jeffrey Herlings naar Staphorst. Herlings was aanwezig op de AMBC feestavond om de bekers uit te reiken aan de (club)kampioenen. Zeker ook hiervoor aandacht in dit XXL jaaroverzicht.

Rest mij nog u allen een goede jaarwisseling te wensen en gaan we ons opmaken voor een nieuw , geweldig, spannend en hopelijk blessurevrij motorsport jaar.

Klik op onderstaande afbeelding voor het fotoalbum:

MotoGP – TT Circuit Assen
Jaaroverzicht 2017